”Vi gick från Strömstad till Rom för Bris”

Stampen Media är en trogen Företagsvän som stöttat Bris år efter år. Inför förra julen engagerade sig hela företaget i en stegtävling med målet samla in pengar till Bris arbete.

Varför har Stampen Media valt att stötta Bris?

Vi kan inte komma på någon enskild annan fråga som är så viktig för vår nu- och framtid som barnens rätt i samhället. Och vi uppskattar Bris som organisation. 

Vad tycker era medarbetare om samarbetet med Bris?

De tycker också att det känns mycket bra att bidra till något så angeläget. Jag brukar ofta få höra att det är en julklapp vi alla är väldigt stolta över att få vara en del av.

Hur kommunicerar ni att ni stöttar Bris?

Vi kommunicerar via vårt intranät och vår hemsida. Sen brukar vi också stolt framhålla det i en hel del externa företagssammanhang. Vi är måna om att vara goda samhällsaktörer. Och då är det förstås en fjäder i hatten att vi får vara kompisar med Bris.

Ni gjorde en kul grej inför julen 2020 ”Promenad till Rom, för BRIS”, berätta mer!

Ja, det var verkligen en kul grej. Vi hade en stor företagsaktivitet som egentligen kan jämföras med en avancerad form av stegtävling. Så vi sköt till pengar till Bris för varje steg våra medarbetare tog. Det var naturligtvis väldigt bra för hälsan och midjemåttet. Men många framhöll att den största drivkraften var att vi just stegade på för Bris. När vi hade gått hela vägen från Strömstad till Rom hade vi också samlat ihop maxbeloppet till Bris som vi hade föresatt oss. Engagemanget var rekordstort. 

Vad kan Bris förbättra när det gäller att serva de företag som hjälper oss år efter år?

Oj, jag vet verkligen inte. Vi är nöjda på alla sätt. Så jag tar hellre tillfället i akt att inspirera andra företag: gör som vi, avstå de där julklapparna som ändå aldrig passar alla – och ge Bris ett bidrag i stället.

×

Det är viktigt att tidigt fånga upp barn som inte mår bra

Läs intervjun med Sara Rencrantz, kategori och affärsutvecklingschef på Hemglass om hur samarbetet med Bris startade och hur de jobbar kring social hållbarhet.

Intervju Hemglass

”Om barn inte mår bra fungerar inte samhället”

Läs intervjun med Katariina Kukkonen, Marketing Director på Metsä Tissue, som genom sin kampanj med Bris drog in hela 2,2 miljoner kronor till barn och unga.

Intervju Metsä Tissue

”Det viktigaste är att vuxna och unga pratar med varandra”


Läs intervjun med Linda Swärd, VD på Hewlett Packard Enterprise Sverige, som stöttat Bris sedan 2018 och dragit in hela 3 miljoner.

Intervju Hewlett Packard Enterprise

”GÄNGVÅLD ÄR SAMHÄLLETS VIKTIGASTE FRÅGA JUST NU"

Läs intervjun med Carl Sundstedt, marknadschef på Volkswagen personbilar.

Intervju Volkswagen

"SAMARBETET MED BRIS HAR LETT TILL STOR STOLTHET INTERNT"

Bastard Burgers medarbetare har utbildats av Bris kuratorer för att förstå hur vardagen ser ut för de barn.

Intervju Bastard Burgers

"Vi har möjliggjort samtal nattetid, så att barn kan få stöd av Bris dygnet runt, året om"

Telia har förlängt sitt samarbete med Bris.

Intervju Telia

”VÅGA FRÅGA OM SJÄLVMORDSTANKAR"

Alexandra Björnsson, projektledare på Tim Bergling Foundation, berättar om samarbetet med Bris. 

Intervju Tim Bergling Foundation

”Jag känner starkt för dagens 14-åringar”

För Bris berättar Efva Attling om de vilda tonåren i Högdalen, drivkraften och vad alla vuxna behöver veta.

Intervju Efva Attling

Bastard Burgers hjälper Bris nå fler unga

Ett initiativ från en medarbetare resulterade i ett långsiktigt samarbete med Bris. Läs mer om samarbetet och se film om hur allt startade.

 

Intervju Bastard Burgers

Coop säljer mjölk till förmån för Bris

- Miljontals personer kommer nås av Bris budskap via mjölkpaketen, säger Johan Öhlin, marknadschef på Coop.

Intervju Coop

Comfort inleder samarbete med Bris

- Jag hoppas att vi kan göra samhället lite bättre och varmare för barn och unga, säger Peter Austler, marknadschef Comfort.

Intervju Comfort

Stor påskgåva från Postkodlotteriet 

Bris fick ta emot 10 miljoner kronor vid Postkodlotteriets årliga utdelning. Hélène Carlbark, välgörenhetschef på Postkodlotteriet berättar mer.

 

Intervju Postkodlotteriet

Kappahls största insamling till Bris någonsin!

Kappahl samlade in 3,9 miljoner till Bris under 2022. Johanna Flemström på Kappahl berättar om rekordinsamlingen.

Intervju Kappahl

Circle K´s kampanj Träna med Bris - en succé

Här berättar Erika Söderlund på Circle K om kampanjen och medarbetarnas starka engagemang.

Intervju Circle K