Stampen Media är en trogen Företagsvän som stöttat Bris år efter år. Inför förra julen engagerade sig hela företaget i en stegtävling med målet samla in pengar till Bris arbete.
Vi kan inte komma på någon enskild annan fråga som är så viktig för vår nu- och framtid som barnens rätt i samhället. Och vi uppskattar Bris som organisation.
De tycker också att det känns mycket bra att bidra till något så angeläget. Jag brukar ofta få höra att det är en julklapp vi alla är väldigt stolta över att få vara en del av.
Vi kommunicerar via vårt intranät och vår hemsida. Sen brukar vi också stolt framhålla det i en hel del externa företagssammanhang. Vi är måna om att vara goda samhällsaktörer. Och då är det förstås en fjäder i hatten att vi får vara kompisar med Bris.
Ja, det var verkligen en kul grej. Vi hade en stor företagsaktivitet som egentligen kan jämföras med en avancerad form av stegtävling. Så vi sköt till pengar till Bris för varje steg våra medarbetare tog. Det var naturligtvis väldigt bra för hälsan och midjemåttet. Men många framhöll att den största drivkraften var att vi just stegade på för Bris. När vi hade gått hela vägen från Strömstad till Rom hade vi också samlat ihop maxbeloppet till Bris som vi hade föresatt oss. Engagemanget var rekordstort.
Oj, jag vet verkligen inte. Vi är nöjda på alla sätt. Så jag tar hellre tillfället i akt att inspirera andra företag: gör som vi, avstå de där julklapparna som ändå aldrig passar alla – och ge Bris ett bidrag i stället.