Comfort inleder samarbete med Bris!

Bris välkomnar Comfort som ny företagssponsor.

Foto: Poxen

Foto: Poxen

Hallå där Peter Austler, marknadschef på Comfort!


Comfort har precis inlett ett samarbete med Bris – vad visste du om Bris innan?
- Oj, jag brukar köpa mjölk från Coop och Bris syns ju på deras mjölkförpackningar. Jag visste att Bris arbetar för barns rättigheter och står på barns sida – Att ni gör livet lite enklare för barn. Det är ett stort och fint initiativ som känns äkta, det är inte påklistrat. Det känns som att Bris har kommit närmare verkligheten och ungdomarna idag än tidigare. Samhället har ju också blivit tuffare.  

Comfort sysslar med multidisciplinär installation – bland annat värme, el, kyla, laddstolpar och badrum. Vad är kopplingen till barnrätt?
- Vi brukar säga att vi installerar Sverige för företag och privatmänniskor via värme, el sanitet och ventilation. Vi vill också kunna installera mjuka värden i samhället, lite tanke, känsla och engagemang. Det är viktigt för oss på Comfort att ge tillbaka till samhället som vi verkar i, det handlar om ansvar. Vi vill hjälpa till att bygga Sverige till en bättre plats.

Hur ska ni förankra samarbetet internt?
- Vi har inledningsvis gjort tre saker – På vår senaste kick off kom Bris och föreläste om verksamheten för våra medarbetare. Sedan jobbar vi med att tillsammans med Bris ta fram en informationsfilm om vårt samarbete. Den kommer vi att lansera i maj.  Vi har dessutom gjort en intern aktivitet, Comfortsteget, där vi uppmanat deltagarna att gå 10 000 steg om dagen i syfte att skapa engagemang och samla in pengar till Bris. Vi har gått Sverige runt, från Kiruna till Limhamn. Totalt har vi gått 4,2 varv runt jorden tillsammans!

Vad hoppas du få ut av samarbetet med Bris?
- Jag hoppas att vi kan göra samhället lite bättre och varmare för barn och unga. Oavsett hur många värmesystem vi till exempel installerar, så känner ju många unga kyla hemma eller i skolan. Vi vill att barn även fortsättningsvis ska kunna kontakta Bris kuratorer när de behöver stöd, oavsett tid på dygnet.

Vilken/vilka barnfrågor ligger dig närmast hjärtat? Och varför?
- Svårt! Alla frågor engagerar. Det är lika hemskt när barn far illa hemma som när de mår dåligt i till exempel skolan. Man vill finnas där för alla, man vill vara en viktig vuxen. Man ser så mycket i samhället och önskar att alla fick möjlighet till hjälp.  

Om du själv har barn – vad tycker du är den största utmaningen som förälder? 
- Jag har två pojkar, 5 och 8 år. Den största utmaningen är att vi jobbar så vansinnigt mycket. Jag vill ha mer tid för mina barn, vara närvarande och delaktig i deras liv. Och lyssna på dem, det är hela poängen! Det pågår så mycket i barns liv, inte minst i sociala medier. Då är det viktigt att ta sig tid att vara nära. Det handlar inte alltid om att sysselsätta barn utan att lyssna och vara engagerad. Om vi prioriterade det skulle hela samhället förbättras. Föräldrar behöver ta lite större ansvar!

×

”Så blir Circle K:s samarbete med Bris en win-win för alla"

Läs intervjun med Tomas Sköldulf, HR-chef på Circle K, om varför de valt att stödja Bris helhjärtat i över 10 år.

Intervju Circle K

”Så drog vi in 770 000 kronor till Bris”

Läs intervjun med Charlie Wallin, VD för AB Pictura, där han delar med sig av hur de framgångsrikt samlade in imponerande 770 000 kronor till Bris.

Intervju Pictura

”Utan trygghet från vuxna försvinner barns framtidshopp”

Läs intervjun med Gull-Britt Jonasson, koncern-vd och ägare på Finja AB, som stöttar ungdomar genom UF-projekt, föreningsliv och stipendium.

Intervju Finja AB

"Behovet av medmänsklighet är större än någonsin"

Läs intervjun med Johan Vesterberg, PR- och kommunikationschef på Fastighetsbyrån och deras insamlingskampanj "Trampa för Bris".

Intervju Fastighetsbyrån

”Vi måste gjuta mod i våra unga och ta deras känslor på allvar”

Läs intervjun med Jonas Berg, ICA-handlare, ICA Maxi Öst, om varför de ville inleda ett samarbete med Bris.

Intervju Ica Maxi Öst

Det är viktigt att tidigt fånga upp barn som inte mår bra

Läs intervjun med Sara Rencrantz, kategori och affärsutvecklingschef på Hemglass om hur samarbetet med Bris startade och hur de jobbar kring social hållbarhet.

Intervju Hemglass

”Om barn inte mår bra fungerar inte samhället”

Läs intervjun med Katariina Kukkonen, Marketing Director på Metsä Tissue, som genom sin kampanj med Bris drog in hela 2,2 miljoner kronor till barn och unga.

Intervju Metsä Tissue

”Det viktigaste är att vuxna och unga pratar med varandra”


Läs intervjun med Linda Swärd, VD på Hewlett Packard Enterprise Sverige, som stöttat Bris sedan 2018 och dragit in hela 3 miljoner.

Intervju Hewlett Packard Enterprise

”GÄNGVÅLD ÄR SAMHÄLLETS VIKTIGASTE FRÅGA JUST NU"

Läs intervjun med Carl Sundstedt, marknadschef på Volkswagen personbilar.

Intervju Volkswagen

"SAMARBETET MED BRIS HAR LETT TILL STOR STOLTHET INTERNT"

Bastard Burgers medarbetare har utbildats av Bris kuratorer för att förstå hur vardagen ser ut för de barn.

Intervju Bastard Burgers

"Vi har möjliggjort samtal nattetid, så att barn kan få stöd av Bris dygnet runt, året om"

Telia har förlängt sitt samarbete med Bris.

Intervju Telia

”VÅGA FRÅGA OM SJÄLVMORDSTANKAR"

Alexandra Björnsson, projektledare på Tim Bergling Foundation, berättar om samarbetet med Bris. 

Intervju Tim Bergling Foundation

”Jag känner starkt för dagens 14-åringar”

För Bris berättar Efva Attling om de vilda tonåren i Högdalen, drivkraften och vad alla vuxna behöver veta.

Intervju Efva Attling

Bastard Burgers hjälper Bris nå fler unga

Ett initiativ från en medarbetare resulterade i ett långsiktigt samarbete med Bris. Läs mer om samarbetet och se film om hur allt startade.

 

Intervju Bastard Burgers

Coop säljer mjölk till förmån för Bris

- Miljontals personer kommer nås av Bris budskap via mjölkpaketen, säger Johan Öhlin, marknadschef på Coop.

Intervju Coop

Comfort inleder samarbete med Bris

- Jag hoppas att vi kan göra samhället lite bättre och varmare för barn och unga, säger Peter Austler, marknadschef Comfort.

Intervju Comfort

Stor påskgåva från Postkodlotteriet 

Bris fick ta emot 10 miljoner kronor vid Postkodlotteriets årliga utdelning. Hélène Carlbark, välgörenhetschef på Postkodlotteriet berättar mer.

 

Intervju Postkodlotteriet

Kappahls största insamling till Bris någonsin!

Kappahl samlade in 3,9 miljoner till Bris under 2022. Johanna Flemström på Kappahl berättar om rekordinsamlingen.

Intervju Kappahl

Circle K´s kampanj Träna med Bris - en succé

Här berättar Erika Söderlund på Circle K om kampanjen och medarbetarnas starka engagemang.

Intervju Circle K