Bastard Burgers har inlett ett långsiktigt samarbete med Bris med fokus på att nå ut till fler barn och unga genom att synliggöra Bris stöd. Samarbetet syns nu i alla Bastard Burgers restauranger runt om i hela landet.
Louise Wistfors, medarbetare på Busters Burgers och företagets VD Simon Wanler. (Foto Busters Burger)
Samarbetet med Bris grundas i att restaurangmedarbetaren Louise Wistfors i Norrköping skickade ett förslag till Bastard Burgers interna idélåda. Efter att ha läst Bris rapport om hur pandemin påverkar barn och ungas mående samt varit ideellt engagerad i barnrättsorganisationen framförde hon en önskan om att företaget skulle stötta Bris på något sätt. Ett förslag som landade väldigt väl hos företagsledningen och som nu blivit verklighet.
Som ett led i att vara goda ambassadörer för Bris har nu alla hundratals medarbetare på Bastard Burgers fått träffa en av Bris kuratorer under ett digitalt utbildningstillfälle, för att lära sig mer om hur Bris arbetar med barnrättsfrågor och hur vardagen ser ut för barn och unga runt om i Sverige.
5 kronor av varje såld barnmeny på Bastard Burgers går till Bris och under årets första sex månader har Bastard Burgers dragit in 590.000 kronor till Bris.
Se filmen om hur det gick till när Louise fick idén att stödja Bris: