Johan Öhlin, marknadschef på Coop
Coop säljer egen mjölk till förmån för Bris – varför just mjölk?
- Barn och mjölk hör ju liksom ihop. Sen är det ju en extra bonus att det är en produkt som man använder varje dag.
Hur många barn och unga nås av Bris budskap via mjölkpaketen?
- Det är miljontals personer runt om i Sverige som nås av budskapet varje månad.
Läste du själv på mjölkpaketen som barn, och i så fall, var det något budskap eller någon bild som gjorde särskilt stort intryck?
- Ja! Det var en given del av min morgonrutin. Och det fanns något tryggt i att det vara samma text varje morgon.
Coop var en av finansiärerna som möjliggjorde att Bris numera kan ha öppet dygnet runt, året om. Hur kommunicerade ni det till era medlemmar och kunder?
- Vi gör det framför allt genom Coops mjölkpaket, men även i våra egna kanaler till våra 3,9 miljoner medlemmar. Och glädjande nog så har vi på sista tiden fått in rekordmånga nya medlemmar.
Vilken/vilka barnfrågor ligger dig närmast hjärtat? Och varför?
- Eftersom jag är pappa till två söner och vet hur tufft det är att vara barn idag, så är rättviseaspekten viktig för mig – att alla barn ska ha samma förutsättningar till en bra start i livet.
Vad tycker du är den största utmaningen som förälder?
- Att det är så mycket i omvärlden som jag som förälder har svårt att påverka. Allt från klimatet till den tuffa tonen i sociala medier.
För att se upplevelsen, kika här: Bris på mjölkpaketet