Bris är i behov av fler månadsgivare som är med och kämpar för varje barns rätt att må bra. Då den psykiska ohälsan ökar bland unga är ditt långsiktiga stöd otroligt viktigt. Därför har vi ett engagerat team som ringer hem till dig och andra potentiella månadsgivare runt om i Sverige. Vi har även ett team ute på fält som knackar på hemma hos dig eller värvar nya givare ute på gator och torg.
Bris är i behov av fler månadsgivare som är med och kämpar för varje barns rätt att må bra. Vi har ett team ute på fält som knackar på hos potentiella månadsgivare.
För att du och andra ska känna igen oss ute på stan så kommer vi att bära följande:
Med ditt månatliga stöd har våra kuratorer möjligheten att lyssna och stötta barn och unga varje dag via telefon, mejl, chatt och gruppstöd.
Om du tackar ja till att bli månadsgivare, så kommer värvaren att be dig fylla i ett autogiromedgivande på en surfplatta och signera med bank ID. Värvarna får inte ta emot kontanter.
Du kommer få kommunikation av oss löpande när ditt månadsgivande är i gång.
Vi ringer bland annat för att tacka för ditt engagemang och fråga om du vill bli månadsgivare. Eller för att få feedback från dig som är givare och för att fråga om du vill göra någon förändring i ditt givande. Vi behöver ta hjälp av samarbetspartners för att genomföra samtalen, men det sker på uppdrag av Bris. Om du inte önskar få samtal av oss kan du kontakta oss.
Ja, du kan få SMS från oss. Det kortnummer vi skickar från är 72909. ”Bris” kan också stå som avsändare.
Vi skickar SMS ibland för att tacka för ditt stöd, berätta vad vi har gjort med din gåva, och be om extra hjälp när det verkligen behövs. Om du inte önskar få fler SMS från oss kan du följa instruktionen i SMS:et för att avregistrera dig, alternativt kontakta oss.
Har du andra frågor?
Kontakta oss på e-post givarservice@bris.se eller telefon 08-598 888 00