Publicerat
Bris nya chef för kommunikation och påverkan heter Binaji Marouf, och kommer senast från tjänsten som kommunikationschef för NBV, Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet och Sveriges äldsta studieförbund.
Fotograf: Poxen.
– Bris är ett av de starkaste varumärkena inom civilsamhället och det känns fantastiskt gott att Binaji, med sin kompetens, driv och personlighet nu kan utveckla Bris kommunikation vidare. På Bris vet vi att när barn berättar, finns det hopp. Vår kommunikation är därför helt avgörande för att nå ut till barn och få deras förtroende att våga berätta. För det uppdraget kan jag inte se någon mer lämpad än Binaji, säger Magnus Jägerskog, Bris generalsekreterare.
Binaji Marouf har en master i socialt arbete, ledarskapsutbildning och har studerat varumärkesarbete och copywriting vid både Berghs och Forsbergs Skola. Med sin folkbildningsbakgrund och erfarenhet att vara kommunikatör samt kommunikationschef under de senaste åtta åren, kommer hon att kunna väva samman sina olika kompetenser och engagemang för att driva samhällsförändring genom kommunikation.
Nu blir hennes fokus framåt att leda Bris kommunikations- och påverkansteam för att stärka barnets rättigheter, öka kännedomen om Bris olika stöderbjudanden till barn och vuxna och synliggöra medlemrörelsen Bris som samlar och mobiliserar aktörer och privatpersoner över hela landet i kampen för ett bättre samhälle för barn.
– Jag är både stolt och glad över att få ta mig an det här uppdraget. Bris förvaltar barns förtroende och det som de berättar är kärnan. Att genom kommunikation- och påverkan arbeta för barns bästa är en av mina drivkrafter. Min ambition är att se till så att Bris ligger i framkant när det gäller kommunikation och påverkan. Jag ser fram emot all magi vi tillsammans kommer skapa, säger Binaji Marouf, ny enhetschef för kommunikation och påverkan på Bris, Barnens rätt i samhället.